Lees hier meer over de makers die een traject volgden binnen Cross-TIC.
Makers
-
Giovanni Allovio
… ontwikkelt een sieradencollectie via de filosofie van de Quantum Mechanica en het post-humanisme.
-
Şirin Bahar Demirel
…onderzoekt het Twentse textielerfgoed en verwerkt dit in een installatie over hoe vrouwen textiel en naaldwerk hebben gebruikt in de context van veerkracht en verzet.
-
Janko Bartelink
.. werkt aan het project ‘Nowhere’ Binnen dit project doet Janko onderzoek naar de mogelijkheden van Unreal Engine voor het creëren van een interactieve CGI video-installatie met een semi-lineair verhaal.
-
Francesco Bekkema
… doet onderzoek naar geluidproductie bij aanraking van planten.
-
David Boelee
…onderzoekt hoe je een analoog vuur kunt laten versmelten met digitale technologie en welke mogelijkheden dat vervolgens oplevert.
-
Stijn Bolhuis
…maakt een installatie die het bewustzijn van je fysieke zelf en je virtuele zelf met elkaar versmelt.
-
Joachim Brandenburg
… maakt en programmeert een nieuwe installatie waarin bezoekers zich veilig voelen.
-
Christos Constantinou
… ontwikkelde zowel de software als hardware voor een dancefeest op afstand, in het 360 Lab in PLANETART.
-
Matthias den Hartog en Stefan Leenheer
…onderzoeken of er een overtuigend gesprek tot stand gebracht kan worden tussen mens en A.I. en in welke vorm dit gesprek het meest prikkelt.
-
Edwin Dertien
…ontwikkelt een verhaal rondom een ‘levend’ tiny house geïnspireerd op een legende.
-
Jonathan Doorduin
…onderzoekt hoe een korte film meer diepgang en betekenis kan krijgen.
-
Raoumi El Shoura en Lea Farina Sprenger
… deden onderzoek naar nieuwe organische textiel-vormen voor kleding.
-
Thom Floris
… ontwikkelde een pop die een los-gebaseerd portret van zijn 14-jarige zelf en het theaterstuk verkent thema’s zoals schuld, angst, eenzaamheid, antagonisme en Gotiek.
-
Roos Groothuizen
… helpt kinderen na te denken over hun (online) identiteit via een interactieve installatie.
-
Jay-Cee Klees
… onderzoekt hoe je met een VR-bril een verticale sensatie kunt ervaren.
-
Ilja Kolosovs
.. onderzoekt hoe de verschillende datasets de creatie van generatieve kunst kunnen beïnvloeden in de context van de maatschappelijke uitdagingen?
-
Caroline Krajenbrink
… vertaalde 2D-beelden naar 3D-prints en weer terug.
-
Tessa Langeveld
… onderzocht hoe zij de ervaring van een poppenhuis kon uitvergroten tot een filmische en multimediale installatie.
-
Lökin
…doet onderzoek naar de vertaling van hun orgasme-ervaringen in audiovisuele elementen.
-
Daniel Maalman en Jasper Schütz
… werkten in een onderzoek- en productietraject aan een vervolg-editie van hun Soundscape Orchestra.
-
Ton Nieuwenhuis
… ontwierp een AR-plantenasiel voor probleemplanten in Tetem.
-
Amit Palgi & Matteo Traverso
…onderzoeken hoe ze omstandigheden kunnen creëren die mensen de mogelijkheid geven om te vertragen en het ‘interne’ en ‘externe’ leven te ervaren.
-
Erik Peters
… dacht na over de invloed van micro-plastic op onze toekomstige koraalriffen en maakte een nieuw rif van 3D-geprinte klei. … Onderzoekt de kloof tussen mythe en wetenschap. Wat kunnen we leren van oceanenfolklore wanneer we deze kennis combineren met wetenschap en klimaatvoorspellingen met behulp van kunstmatige intelligentie?
-
Miriam Riefel
… onderzoekt hoe interactieve kunstinstallaties een onderdeel kunnen zijn van groepsmeditatie.
-
Nils Rublein
.. onderzocht met zijn project Breaking the Stigma hoe je het stigma rondom drugsgebruik kan uitdagen via een meeslepende audiovisuele ervaring. .. onderzoekt hoe theater- of muziekvoorstellingen verrijkt kunnen worden met muziek en beeld gecreëerd op basis van sensordata van de speellocatie en interactie met het publiek.
-
Karen Smid en Doremiek Lamain
… ontwikkelden een verhaal voor de Storyscope voor kinderen in het primair onderwijs.
-
Louisa Teichman
… ontwikkelde een interactieve game installatie dat het narratieve potentieel van circuit boards onderzocht.
-
Jeroen van Loon
… werkt aan een video-installatie die de toekomst van robotisering op een grappige en scherpe manier uitdaagt.
-
Yannick Wandel
… ontwikkelde een bijzondere cross-mediale voorstelling rondom een verlaten treinwagon in Twekkelo.
-
Jonah Wintrich
… ontwierp een interactieve installatie die de samenwerking, beweging en communicatie tussen spelers stimuleert.
-
Alexander Zanen
…onderzoekt hoe hij iemands bewustzijn en gevoelswereld driedimensionaal kan visualiseren via een psychogeografische benadering.
-
Yu Zhang
…produceert een participatieve auditieve ervaring waarbij bezoekers hun eigen geluidslandschappen vormen door beweging en interactie.