Lees hier meer over de makers die een traject volgden binnen Cross-TIC.
Makers
-
Giovanni Allovio
… ontwikkelt een sieradencollectie via de filosofie van de Quantum Mechanica en het post-humanisme.
-
Sirin Bahar Demirel
… werkt aan een interactieve installatie die e-textiles, touch sensoren, project mapping en experimentele animatie samenbrengt.
-
Janko Bartelink
.. werkt aan het project ‘Nowhere’ Binnen dit project doet Janko onderzoek naar de mogelijkheden van Unreal Engine voor het creëren van een interactieve CGI video-installatie met een semi-lineair verhaal.
-
Francesco Bekkema
… doet onderzoek naar geluidproductie bij aanraking van planten.
-
David Boelee
…onderzoekt hoe je een analoog vuur kunt laten versmelten met digitale technologie en welke mogelijkheden dat vervolgens oplevert.
-
Stijn Bolhuis
.. onderzoekt samen met Alexander Zanen een nieuwe vorm van theater, waarbij het publiek samen met de acteurs in een virtuele wereld wordt geplaatst. Stijn produceerde tijdens zijn tweede traject binnen Cross-TIC samen met Booi Kluiving de voorstelling I AM, I AM NOT voor Theater on Tour.
-
Joachim Brandenburg
… maakt en programmeert een nieuwe installatie waarin bezoekers zich veilig voelen.
-
Christos Constantinou
… ontwikkelde zowel de software als hardware voor een dancefeest op afstand, in het 360 Lab in PLANETART.
-
Matthias den Hartog en Stefan Leenheer
…onderzoeken of er een overtuigend gesprek tot stand gebracht kan worden tussen mens en A.I. en in welke vorm dit gesprek het meest prikkelt.
-
Edwin Dertien
…ontwikkelt een verhaal rondom een ‘levend’ tiny house geïnspireerd op een legende.
-
Jonathan Doorduin
…onderzoekt hoe een korte film meer diepgang en betekenis kan krijgen.
-
Raoumi El Shoura en Lea Farina Sprenger
… deden onderzoek naar nieuwe organische textiel-vormen voor kleding.
-
Thom Floris
… ontwikkelde een pop die een los-gebaseerd portret van zijn 14-jarige zelf en het theaterstuk verkent thema’s zoals schuld, angst, eenzaamheid, antagonisme en Gotiek.
-
Roos Groothuizen
… helpt kinderen na te denken over hun (online) identiteit via een interactieve installatie.
-
Jay-Cee Klees
… onderzoekt hoe je met een VR-bril een verticale sensatie kunt ervaren.
-
Ilja Kolosovs
.. onderzoekt hoe de verschillende datasets de creatie van generatieve kunst kunnen beïnvloeden in de context van de maatschappelijke uitdagingen?
-
Caroline Krajenbrink
… vertaalde 2D-beelden naar 3D-prints en weer terug.
-
Tessa Langeveld
… onderzocht hoe zij de ervaring van een poppenhuis kon uitvergroten tot een filmische en multimediale installatie.
-
Daniel Maalman en Jasper Schütz
… werkten in een onderzoek- en productietraject aan een vervolg-editie van hun Soundscape Orchestra.
-
Ton Nieuwenhuis
… ontwierp een AR-plantenasiel voor probleemplanten in Tetem.
-
Amit Palgi
… combineert dans en interactie in voorstellingen in een club én in het theater.
-
Erik Peters
… dacht na over de invloed van micro-plastic op onze toekomstige koraalriffen en maakte een nieuw rif van 3D-geprinte klei. … Onderzoekt de kloof tussen mythe en wetenschap. Wat kunnen we leren van oceanenfolklore wanneer we deze kennis combineren met wetenschap en klimaatvoorspellingen met behulp van kunstmatige intelligentie?
-
Miriam Riefel
… onderzoekt hoe interactieve kunstinstallaties een onderdeel kunnen zijn van groepsmeditatie.
-
Nils Rublein
.. onderzocht met zijn project Breaking the Stigma hoe je het stigma rondom drugsgebruik kan uitdagen via een meeslepende audiovisuele ervaring. .. onderzoekt hoe theater- of muziekvoorstellingen verrijkt kunnen worden met muziek en beeld gecreëerd op basis van sensordata van de speellocatie en interactie met het publiek.
-
Karen Smid en Doremiek Lamain
… ontwikkelden een verhaal voor de Storyscope voor kinderen in het primair onderwijs.
-
Louisa Teichman
… ontwikkelde een interactieve game installatie dat het narratieve potentieel van circuit boards onderzocht.
-
Jeroen van Loon
… werkt aan een video-installatie die de toekomst van robotisering op een grappige en scherpe manier uitdaagt.
-
Yannick Wandel
… ontwikkelde een bijzondere cross-mediale voorstelling rondom een verlaten treinwagon in Twekkelo.
-
Jonah Wintrich
… ontwierp een interactieve installatie die de samenwerking, beweging en communicatie tussen spelers stimuleert.